Mediacijos infolinija – greitai ir lengvai pasiekiama informacija apie mediaciją kiekvienam

Siekdami, kad mediacijos paslauga pasiektų savo tikslinę auditoriją bei visuomenė būtų apie ją tinkamai informuota, Lietuvos mediatorių rūmai (LMR) 2021 metų gruodžio 6 dieną pristatė savanorišką iniciatyvą – „Mediacijos infoliniją“.

Paskambinus „Mediacijos infolinijos“ telefonu  8 603 33306, LMR savanoriai informuoja ir konsultuoja visuomenę apie mediacijos paslaugos suteikimo galimybes ir kitus klausimus susijusius su mediacijos proceso eiga. Telefonu teikiami profesionalūs ir nešališki atsakymai į visus klausimus apie mediaciją.

Per vienerius veiklos metus iniciatyva subūrė net 20 savanorių, LMR narių, kurie į skambučius atsako pasirinktą metų savaitę ar kelias. LMR savanoriai – tai LMR nariai, kurie savanoriškai pasirinko skirti savo laiką, tam, kad būtų plečiamas mediacijos paslaugos žinomumas, didinamas jos patrauklumas ir visuomenė būtų objektyviai bei profesionaliai  informuota apie mediacijos paslaugą.

LMR savanoriai įsitraukimą į šią iniciatyvą laiko prasminga veikla, nes ji leidžia sugriauti daug  mitų apie mediaciją, edukuoti skambinančiuosius, prisidėti prie mediacijos viešinimo ir sklaidos. Buvimas „Mediacijos infolinijos“ savanoriu leidžia visapusiškai tobulėti ir patiems LMR nariams: išmokti įsiklausyti, gebėti pajausti kitą žmogų ir vis labiau pasitikėti savimi, kaip mediatoriumi.

„Mediacijos infolinija“ vidutiniškai sulaukia 3-4 skambučių per savaitę, vidutinė pokalbio trukmė 8,5 min., taigi telefonu teikiami bendro pobūdžio profesionalūs ir nešališki atsakymai į visus klausimus apie mediaciją, bet ne asmeninės konsultacijos.

Per metus sulaukėme 178 skambučių. Pažymėtina, kad nuo 2022m. lapkričio mėnesio, kai Valstybės garantuojamos teisinės pagalbos tarnyba (VGTPT) asmenims siunčiamuose pranešimuose apie inicijuojamą privalomąją mediaciją nurodomas LMR „Mediacijos infolinijos“ telefono numeris, skambučių skaičius ypatingai išsaugo. Jis padidėjo nuo vidutiniškai 2-3 iki 10 ir daugiau skambučių per savaitę. Tai parodo, kad asmenims vis dar trūksta informacijos apie privalomąją mediaciją, o LMR vykdoma iniciatyva vis dažniau tampa greitai ir lengvai kiekvienam asmeniui pasiekiamas objektyvus ir informatyvus informacijos šaltinis. 

Į „Mediacijos infoliniją“ gali kreiptis visi asmenys, kuriems reikalinga informacija apie mediaciją. Daugiausiai skambučių sulaukėme iš asmenų, besidominčių mediacija arba jau dalyvavusių joje. Tačiau skambina ir advokatai, atstovaujantis mediacijos šalis bei socialiniai darbuotojai besidomintis galimybe nukreipti asmenis į mediaciją savo regione. Sulaukėme ir skambučių iš būsimų ar esamų mediatorių. Skambučiai į  „Mediacijos infoliniją“ nėra įrašomi, yra anonimiški, o LMR savanoriai itin griežtai laikosi konfidencialumo reikalavimų.

LMR savanoriai pasirengę Jums padėti ir atsakyti į klausimus apie mediaciją darbo dienomis nuo 8 iki 18 val. Skambučio kaina priklauso, nuo jūsų operatoriaus nustatytų skambučio tarifų. Skambinantieji teiraujasi įvairiausių klausimų apie mediaciją nuo reikalavimui asmeniui norinčiam tapti mediatoriumi iki mediacijos galimybių skirtingo pobūdžio ginčuose.

Dažniausiai užduodami bendro pobūdžio klausimai apie mediaciją, tokie kaip: kas yra mediacija“, kaip vyksta mediacijos procesas?, kaip išsirinkti mediatorių?. LMR savanoriai taip pat dažnai sulaukia klausimų apie privalomąją mediaciją, mediatoriaus išduodamos pažymos reikšmę , mediacijos inicijavimo bei nutraukimo ir taikos sutarties sudarymo tvarką. Džiugu, kad vis dažniau sulaukiama skambučių iš asmenų, besiteiraujančių apie mediacijos galimybes ne tik šeimos, bet ir verslo, kaimynų, paveldėjimo, darbo, sveikatos, statybų ir kito pobūdžio ginčuose. “Mediacijos infolinija” sulaukė ir skambučių, kurių metu asmenys teiravosi dėl mediatoriaus vaidmens ir veiklos ribų.

Reaguojant į dažniausiai “Mediacijos infolinijoje” užduodamus klausimus Lietuvos mediatorių rūmų svetainėje www.lmr.lt buvo sukurta dažniausiai užduodamų klausimų (D.U.K.) skiltis, kurioje pateikiami trumpi ir informatyvūs atsakymai į juos.

Šios iniciatyvos rezultatai ir įgyta savanorių patirtis leido LMR nariams identifikuoti, kokios informacijos labiausiai trūksta visuomenei, tad įgyvendindami LMR misiją ir toliau sieksime šviesti visuomenę klausimais apie mediaciją ir skatinti jos naudojimą.

Kviečiame skambinkite “Mediacijos infolinijos” telefonu 8 603 33306 ir užduoti savo klausimus apie mediaciją. Išgirsk, suprask, įgalink spręsti!

Mediacijos infolinija. 1 metų apžvalga. – YouTube

 

Profesionalūs ir nešališkas atsakymas į visus klausimus apie mediaciją!

Mūsų savanoriai pasirengę Jums padėti darbo dienomis nuo 9 iki 18 val.